Effekten

Effekten af Mensendieck er mange:

  • Harmonisk kropsholdning
  • Stærkere krop
  • Sænkelse af stressniveau
  • Større smidighed
  • Veltrænede muskler
  • Afhjælper museskader
  • Afhjælper problemer i ryg, skulder, nakke,arme og ben
  • Afhjælper slidgigt ( operation kan måske undgåes eller udskydes)
  • Får kroppen igång efter fødsel
  • Genoptræning efter brystopperationer
  • Lindrer smerter og forebygger sammenfald i forbindelse med
    • Skoliose
    • Scheurmann
    • Osteoporose

Individuel træning

Mensendieck træning er individuel træning, hvis formål er at skabe størst mulig balance og harmoni i kroppen.

Målet er at du får en velfungerende krop og kan bevare den sådan. Mensendieck træningen giver større velvære, en stærk krop samt en smuk og harmonisk kropsbalance. Du instrueres i at stå, gå og sidde hensigtsmæssigt.

Når man først har opbygget en forbedret kropsbevidsthed, så beholder man den.

Man får trænet evt. svage muskler op til at kunne holde sin krop i en god led balance, således at led og muskler belastes mindst muligt.
Du får løst op for spændte muskler som bl.a. kan give hovedpine, rygsmerter, mindre bevægelighed i leddene, tryk på nerverne m.m.
Dit åndedræt bliver roligt og frit, så du kan lære at beherske det i stressede situationer.

Mensendieck træning er bevidst muskelarbejde. En langsom muskelspænding efterfulgt af en langsom afspænding af musklen. Eleven står kun iført trusser/stramt siddende shorts og evt. bh foran spejlene og udfører træningen. Eleven kan derved studere muskelarbejdet i spejlene og på den måde selv lære at se fejlstillinger og korrigere ind til en flot og solid kropsholdning.

30 minutters undervisning hver uge, (ligger fast samme dag og tidspunkt). Undervisning som tilrettelægges specielt til din krop. Efterhånden vil det du lærer snige sig ind i din hverdag, derhjemme og på arbejdspladsen. Du vil efterhånden få tillært nogle gode vaner og slippe de dårlige.

Hvis to personer ønsker at deltage på samme hold, kan dette godt lade sig gøre.